נאום התירוצים של לפיד: "לפני שנתיים לא היה דבר כזה קורונה"

אבי רבינא No Comments on נאום התירוצים של לפיד: "לפני שנתיים לא היה דבר כזה קורונה"

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד נאם לציבור נאום שכולו תירוצים למכביד מדוע ישראל הידרדרה למקומות הבעייתים בעולם בטיפול במגיפה, והעביר ביקורת על הציבור, "השאלה אם אנחנו רוצים לכעוס, או להתמודד יחד"

יאיר לפיד צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע איבוד השליטה על מגיפת הקורונה, קריסת מערך הבדיקות ועשרות אלפי ההדבקות מידי יום, יו"רהיש עתיד יאיר לפיד שנעדר כמעט קבוע מישיבות קבינט הקורונה בטענה כי הנושא לא קשור אליו ישירות.

לפיד לא נאם היום (שני) כמתוכנן בישיבת הסיעה, בשל הצורך להיבדק בשל שהותו קרוב למאומת ובמקום זאת פרסם את נאומו שעניינו תירוצים למכביר מדוע ישראל הידרדרה בטיפול במגיפה למקומות של איבוד שליטה, לדברי לפיד "מול הקורונה, לא כל ההחלטות של ממשלת ישראל יהיו נכונות. לא יהיה מצב של אפס טעויות. אין דבר כזה. לא בישראל, לא בשום מקום אחר. השאלה אם אנחנו רוצים לכעוס, או להתמודד יחד" העביר ביקורת על הציבור.

לפיד נשא נאום תירוצים חסר תקדים של פוליטיקאי בישראל ואמר, "כשאתה עובד מהר, יש טעויות. המבחן הוא היכולת לעבוד יחד ולתקן את הטעויות בזמן אמיתי. אנחנו מודעים לתורים בבדיקות. אנחנו מודעים לזה שצריך להסדיר את בתי הספר. אנחנו יודעים שיש עסקים שנפגעים" הבהיר לפיד את דאגתו לציבור.

לטענת לפיד, "אנחנו מטפלים עכשיו. טוב יותר ומהר יותר מרוב ממשלות העולם, אבל לא מושלם. זה גם לא יהיה מושלם. זה יהיה הטוב ביותר שאפשר בתנאים של אי ודאות, לעתים קרובות עם פחות מדי מידע".

לפיד הוסיף ותירץ, "לפני שנתיים לא היה דבר כזה קורונה. לפני שמונה חודשים לא היה דבר כזה דלתא. את האומיקרון גילינו בסוף נובמבר. גורמי המקצוע מניחים שבאמצע החודש הבא, באמצע פברואר, יהיה השיא ואז אחוזי ההדבקה יתחילו לרדת".

עד אז אנחנו צריכים לאזן בין הרצון לשמור על בתי ספר פתוחים, לבין הרצון למנוע הדבקה המונית של ילדים. בין הרצון לבדוק מה שיותר אנשים, לבין מספר מוגבל של מעבדות וערכות בדיקה.

לפיד תקף את הציבור שלא מתחסן ואמר, "אנחנו צריכים לאזן בין הזכויות שיש לכל אזרח, לבין העובדה שהלא מחוסנים מסכנים את עצמם ומסכנים כל אחד מאתנו. הם צריכים לדעת שלהחלטות שלהם יש מחיר".

לפיד הבהיר לעסקים כי יקבלו פיצויים אך לטענתו לא יקבלו פיצוי ללא הגבלה, "אנחנו צריכים לאזן בין הצורך לשמור על ענפים כלכליים שלמים שנפגעו, לבין האחריות שלנו למשק ולעתיד הכלכלה. אנחנו לא נפקיר אנשים שהמגיפה פגעה בהם, נדאג לפיצויים, אבל לממשלה אין כסף בלתי מוגבל".

לפיד שוב הוסיף ותירץ את המצב שאליו הידרדרה ישראל ואמר, "זו מציאות מורכבת. אין פתרונות מוחלטים. הייתי רוצה שיהיו בדיוק כמוכם, אבל אין. יש פה ממשלה טובה, אחראית, שנשענת על מידע רפואי ומדעי עדכני".

בסוף נאומו אמר לפיד, "עשינו החלטה. אנחנו לא נשב ונחכה לראות מה קורה כדי למנוע בקורת עלינו. אנחנו נפעל, נטעה, נתקן את הטעויות ונמשיך הלאה. הממשלה ואזרחי ישראל הם שותפים. האוייב הוא המגיפה.



0 תגובות